Cadavo Baleira - Reisverslag uit Cádabo, Spanje van Toos Kruytzer - WaarBenJij.nu Cadavo Baleira - Reisverslag uit Cádabo, Spanje van Toos Kruytzer - WaarBenJij.nu

Cadavo Baleira

Door: Toos

Blijf op de hoogte en volg Toos

14 Augustus 2014 | Spanje, Cádabo

Dacht ik dat ik de vorige keer over de mooiste etappe had geschreven. Nou de volgende etappes mogen er ook zijn. Vanuit Berducedo ging het via de stuwdam naar Castro. Volgens mijn gids zou me een duizelingwekkende afdaling te wachten staan. Het was er eentje met een gouden randje. Het ging veel door bos, over stenen, stroompjes, boomwortels etc. Het was prachtig behalve dat het regende en de bewolking zo dicht was dat er 20-50 meter zicht was. Geen mooie vergezichten te zien dus. Toch vond ik het prachtig want de natuur was erg mooi. Later klaarde het op en dat was de moeite waard. Want er moest weer worden geklommen. In Castro had ik in de jeugdherberg gereserveerd en werd voor iedereen een maaltijd bereid.
Vanuit Castro ben ik via een flinke klim en om de plaats te bereiken nog een flinkere klim in Fonsegrada aangekomen. Hiermee ben ik nu in Galicië beland. De regio waarin Santiago ligt. Wat hier typisch is in de bewegwijzering is dat de schelpen in Galicië de andere kant opwijzen dan in Asturië. Dat is dus even opletten. Trouwens in Cantabrië wijzen ze net als in Galicië. De open kant is hier dus de richting.
En nu ben ik in Cadavo Baleira aangekomen. Nou dacht ik dat de ergste beklimmingen achter de rug waren. Nee dus. Vandaag was zelfs zeer heftig. Drie lange beklimmingen soms met zeer steile hellingen stonden me te wachten. Veel lopers volgen de weg merkte ik, maar ik vind asfalt niet fijn om te lopen dus ik nam de beklimmingen erbij. Het is weer gelukt. Maar het kostte me zweetdruppels, ook omdat ik na dagen de zon weer te zien kreeg. De route was weer fantastisch. Dat maakt veel goed.
Morgen wacht me een etappe van 30 km naar Lugo. Dat wordt vroeg slapen vanavond. Maar nu weer eerst een vino tinto.
Hier laat ik weer even bij.
Veel groetjes.
Toos.

  • 14 Augustus 2014 - 21:09

    Dimphy:

    Ha Toos, wat ontzettend toevallig dat jij hetzelfde weer hent gehad bij de etappes van de laatste dagen als ik. Regen naar het stuwmeer toe en bij de stijging zon en de tocht naar Cadavo Baleira met inderdaad die stijgingen weer heet. Ja dat vond ik de zwaarste dag. En nu ga je in een keer door naar Lugo begrijp ik. Ik kijk mu alweer uit naar je volgende verslag. Buen camino. Veel groetjes Dimphy

  • 15 Augustus 2014 - 08:52

    José:

    Hoi Toos,
    Vanmorgen weer je fantastisch verslag gelezen. Je doet het uitstekend. Geen berg is je te hoog.Ik ben nu al benieuwd naar je verhalen als je weer thuis bent. Nog heel veel wandelplezier de laatste dagen. Buen Camino.
    José en Huub

  • 15 Augustus 2014 - 14:51

    Helen Ewalts:

    He Toosie, of moet ik je nu 'super women' noemen?
    Wat een avontuur, geweldig, succes met de laatste kilometers.
    Dikke knuffelkus Helenxx

  • 15 Augustus 2014 - 21:46

    Anna:

    hallo

    net weer je verslagen gelezen en foto s bekeken
    wat een mooie verhalen en foto s allemaal en wat knap dat je dit allemaal doet, petje af hoor
    ik heb gehoord van paula dat je aan de laatste stuk bezig bent
    geniet er maar van en ik wens je nog veel wandelplezier en tot ziens in nederland

    gr anna

  • 19 Februari 2015 - 12:56

    Bertie Hofmans:

    Hallo Toos,
    Dit is een late reactie op jouw reisverslagen.
    Maar dat heeft alles te maken met jouw bezoek aan Overloon.
    Doordat wij gelukkig elkaar op 3 februari weer hebben ontmoet,
    wil ik toch nog reageren, op jouw prachtige verhalen.
    Zo herkenbaar, omdat jij er zo boeiend over kon vertellen.
    En wij het allemaal konden zien in je prachtige fotoboek.
    Het was een heel bijzondere dag voor mij,
    heb er echt van genoten.
    Ik wens je het allerbeste.
    Hartelijke groeten en hopelijk tot ziens.
    Bertie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Toos

Actief sinds 16 Maart 2014
Verslag gelezen: 379
Totaal aantal bezoekers 22844

Voorgaande reizen:

22 April 2014 - 15 Augustus 2014

Toos loopt naar Santiago

Landen bezocht: