Bodenaya - Reisverslag uit Bodenaya, Spanje van Toos Kruytzer - WaarBenJij.nu Bodenaya - Reisverslag uit Bodenaya, Spanje van Toos Kruytzer - WaarBenJij.nu

Bodenaya

Door: Toos

Blijf op de hoogte en volg Toos

07 Augustus 2014 | Spanje, Bodenaya

Hier ben ik weer. Nu schrijf ik vanuit Bodenaya een klein gehucht met een bijzondere herberg. De laatste keer schreef ik vanuit Venta del Escamplero. Ik had daar een leuke ervaring. Een van de Spaanse mensen die ook kwamen slapen hoorde dat Nederlandse was. Ze vroeg of ik die vrouw was die al vanuit Nederland liep. Op de route is bekend dat er een super woman uit Nederland loopt. Ze riep hard door de slaapzaal you are that super woman. Dat was wel lachen.
Vervolgens ben ik verder gelopen. Naar Santa Eulalia de Doriga en heb ik in een ook herberg in een chalet overnacht. We waren met twee een Spaanse dus dat was heerlijk. We konden heerlijk in de tuin zitten er was een bar waar we konden eten. En nu ben ik dus in Bodenaya. Het waren pittige etappes met veel klimwerk. Gelukkig gaat de route veel over bospaden in een mooie omgeving. Gisteren veel met een Spaanse gelopen, vandaag met een Duitse vrouw. Jammer voor haar dat zij niet had gereserveerd dus zij moest door want de herberg was vol.
Sinds twee jaar is er een nieuwe autoroute van Oviedo naar Lugo aangelegd. Hierdoor lopen we wel veel onder en over de snelweg heen en is het geluid nooit ver weg. Dat is wel jammer, ook omdat de natuur hierdoor is verstoord. Dat schrijf ik natuurlijk als pelgrim die graag de stilte wil ervaren. Dat is er gelukkig ook en natuurlijk is het fantastisch om te lopen en van alle kanten omringd te zijn door de bergen.
Wat ook leuk was dat nadat ik had koffie gedronken in een bar, bij het betalen een banaan meekreeg omdat ik de Camino liep. Dat zijn kleine maar leuke momenten.
Al met al gaat het me goed en geniet ik volop van de mooie bergen de kleine dorpjes met de vele bloemen en vooral van de mensen.
Groetjes
Toos

  • 07 Augustus 2014 - 22:32

    Els:

    Lieve Toos,

    Weer een stukje verder. Het is toch prachtig die kleine dingen die je zo op
    een dag onderweg meemaakt.
    Toch wel leuk hé dat je steeds iemand ontmoet onderweg.
    Inderdaad leuk dat je een banaan meekreeg voor op route!
    Fijn te lezen dat het je goed gaat.
    Het bellen wil me niet lukken en de komende dagen zal ik het in de
    avond weer opnieuw proberen.

    Maar we kunnen hier ook lekker genieten van het mooie weer! In ieder
    geval niet die erge hitte die we onlangs hadden.
    Geniet nog maar van de route en datgene wat je tegenkomt!!!

    Veel lieve groetjes Els

  • 07 Augustus 2014 - 23:05

    Babs :

    Hallo Toos,

    Zo te lezen maak je veel mee en voornamelijk veel sociale contacten. Fijn om te lezen dat het goed gaat. Heel veel succes en mooie momenten met de komende loop kilometers nog. Enjoy.

    Groetjes Babs

  • 08 Augustus 2014 - 09:21

    Dimphy:

    Hallo Toos, Ik zie dat mijn bericht gisteren niet verstuurd is dus nieuwe poging. Was Alejandro weer terug in Bodenaya? Hij schijnt voor een heel speciale sfeer te zorgen. Toen ik er was, was hij net een paar dagen weg. De snelweg zal snel achter je liggen wel is altijd de tweebaans weg in de buurt maar die is niet druk en de Camino gaat gelukkig wel over mooie paden. Je hebt alweer 2stevige dagen gelopen. Ben benieuwd waar je vandaag weer slaapt. Zo leuk om nu zo goed te weten waar je loopt. Buen camino Dimphy

  • 08 Augustus 2014 - 18:54

    Maria:

    Hoi Toos

    Wij zijn terug van vakantie en heb je reisverslag zojuist gelezen. Wat een ervaring , super , super women uit Nederland, en een banaan , inderdaad de kleine dingen die het zo prettig maken. Nog veel loopplezier en leuke momentjes ( die we wel te horen krijgen) voor de komende route.
    Groetjes Kees en Maria

  • 09 Augustus 2014 - 14:28

    Mia Coolen -walenberg :

    hoi TOOS,
    ikkan het nog steeds niet begrijpen dat je zo n schitterende tocht aan het maken bent
    Ik wens je voor de laatste kilometers weer heel veel loop plezier
    super women zet um op
    groetjes en knuffel mia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Toos

Actief sinds 16 Maart 2014
Verslag gelezen: 415
Totaal aantal bezoekers 22846

Voorgaande reizen:

22 April 2014 - 15 Augustus 2014

Toos loopt naar Santiago

Landen bezocht: