Cóbreces - Reisverslag uit Cóbreces, Spanje van Toos Kruytzer - WaarBenJij.nu Cóbreces - Reisverslag uit Cóbreces, Spanje van Toos Kruytzer - WaarBenJij.nu

Cóbreces

Door: Toos

Blijf op de hoogte en volg Toos

27 Juli 2014 | Spanje, Cóbreces

Omdat er bijna overal internet is maar geen computer, ga ik over op het schrijven van een verslag via de telefoon. Ik vind dit een gepriegel en heb dit dus zo lang mogelijk uitgesteld.
Ondertussen ben ik weer een stuk verder.
Vanuit Allendelagua ben ik via een lange etappe gearriveerd in Laredo. Een grote badplaats, waar het erg druk was. Ik heb geslapen in een soort klooster, waar een herberg voor pelgrims is. Er was volop ruimte op de kamers en vooral rustig. Dat was fijn want het was erg heet om te lopen en hier kon ik bijtanken. Omdat ik momenteel veel op asfalt loop, beginnen mijn voeten zeer te doen.
De volgende dag gaat de tocht naar Guemes naar de herberg van pastoor Don Ernesto. Dit was mij aanbevolen en hiervoor maakte ik weer een lange tocht. De herberg was fantastisch en prachtig gelegen. Het verblijf is werkelijk een beleving. Vanwege het gepriegel hou ik het een beetje kort, maar er moet straks ook nog iets te vertellen zijn. Ik loop de laatste dagen met een Oostenrijkse en haar zoon van 12 jaar. Dit is erg prettig en we kunnen het goed met elkaar vinden. In de mooie herberg kwam ik ook weer lopers tegen die ik al enige tijd had gemist. Dit weerzien was erg fijn. Dan gaat de tocht naar Santander, ook weer een stuk met de veerboot. Dit was al de derde keer en weer een leuke ervaring. Omdat er enkele zeer lange etappes aankomen gaan we een stukje verder maar wel met de trein naar Bezana. Hier komen we ook weer goed terecht. Net als in de vorige herberg wordt hier voor alle pelgrims gekookt en gezamenlijk gegeten. Dit is altijd weer erg fijn. Ook krijgen we hier informatie zowel mondeling als op papier hoe we de komende week de lange etappes de baas te kunnen. Ik maak nu kortere stukjes. Volgende keer meer.
Groetjes Toos

  • 27 Juli 2014 - 20:54

    Dimphy:

    Hallo Toos, leuk dat je me gisteren belde. Ik stuur je nog tips. Groetjes Dimphy

  • 28 Juli 2014 - 10:23

    Gineke:

    Hoi Toos,
    Wat geweldig dat je al zover bent gekomen. Ik ben zelf net terug uit Landes en heb toen veel aan je gedacht. Ik las je bericht op 18 juli dat je al in Spanje zat, anders had ik je ergens opgezocht. Je was mij al voorbij dus. Leuk om alle stukken te lezen en vooral om te horen dat je meestal geniet en dat je Lijf niet al te veel protesteert. Heel veel sterkte de laatste kilometer(TJES). In gedachte veel bij je en hou je taai.
    Gineke

  • 28 Juli 2014 - 15:02

    Els:

    Hei Lieve Toos,

    Fijn weer van je te lezen. Je ontmoet toch steeds wel weer nieuwe mensen om een stuk
    mee te lopen. Nu dan die vrouw en haar zoon. Ook een pittige uitdaging voor hen maar wat
    een moed van haar!!
    Wat heeft men een waardering voor de pelgrims! En voor jullie zo prettig om even rust te
    kunnen nemen. Het lijkt me ook echt wel nodig na zo'n dagtocht.
    Heel veel moed en liefs voor de verdere kilometers!!

    Liefs Els

  • 28 Juli 2014 - 16:05

    Nancy Van Leur:

    Hoi die stoere Toos,
    Al heel veel aan jou gedacht, maar nog steeds niet gereageerd. Ik bewonder je doorzettingsvermogen en lees met plezier je verslagen.
    Er komen nu dus nog enkele lastige stukken maar hoop voor je dat het goed gaat lukken zonder teveel brokken, maar wel nog leuke ontmoetingen die je een zetje in de rug kunnen geven.
    Hou vol en zo af en toe duim ik voor je. Misschien helpt het.
    Bea heeft al een verwendatum geprikt ergen in september dus we kijken zeker naar je uit en blijven je volgen. Toi Toi,
    Liefs Nancy

  • 28 Juli 2014 - 17:53

    Rob Hemminga:

    hallo Toos,
    Net Schra op bezoek gehad met lekkere boontjes van je tuin heeeeeerlijk,van hem gehoord hoe het met je gaat
    het is me wel een end zeg maar je weert je kranig.Het is nog een maandje te gaan schat ik.
    maar ondanks je perfecte voorbereiding komen toch hier en daar wat kleine pijntjes naar boven
    maar ja een rustdag past niet in je programma vrees ik.
    je hebt gehoord van Diny der uitslag die was goed, niets meer te vinden.
    vandaar gaan we nog lekker een maandje naar Friesland met de caravan.
    Toos we hopen dat je blijft genieten van dit grote avontuur en denken aan je
    we zijn trots op je,
    gr Rob en Diny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Toos

Actief sinds 16 Maart 2014
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 22851

Voorgaande reizen:

22 April 2014 - 15 Augustus 2014

Toos loopt naar Santiago

Landen bezocht: