Richting het zuiden - Reisverslag uit Perpezac-le-Blanc, Frankrijk van Toos Kruytzer - WaarBenJij.nu Richting het zuiden - Reisverslag uit Perpezac-le-Blanc, Frankrijk van Toos Kruytzer - WaarBenJij.nu

Richting het zuiden

Door: Toos

Blijf op de hoogte en volg Toos

26 Juni 2014 | Frankrijk, Perpezac-le-Blanc

Ondertussen ben ik weer flink opgeschoten. Vanuit La-Coquille, waar vandaan Paula met me mee is gaan lopen zijn we naar Thiviers gegaan. Hier zijn we opgehaald door een nichtje van een schoonzus en zijn we zeer hartelijk ontvangen. Vandaar zijn we naar Sorges gelopen en vervolgens naar de mooie stad Perigueux. In dit gebied blijkt dat de route flink gewijzigd is en dat mijn kaartmateriaal en de route zoals op GPS is vastgelegd niet meer of gedeeltelijk bruikbaar is. Dat hebben we vooral geweten tijdens de etappe van Perigueux naar Saint-Astier. Hier hebben we daardoor vreselijk verkeerd gelopen en inplaats van in Saint-Astier aan te komen waren we op het eind van de dag nog 6 km verwijderd. En dat bij 32 graden. Uiteindelijk hebben we een auto aangehouden die ons naar de camping bracht waar we een chaletje hadden gereserveerd.
Van Saint-Astier zijn we gelopen naar Mussidan, La Cabane en Pellegrue via Monsegur naar Rocquebrune. Een flink eind zuidwestelijk. In deze laatste plaats worden we opgehaald door Paula's zus en zwager en eindigt de tocht voor Paula. Ook ik ga mee om twee dagen bij te komen in een zeer mooie omgeving in Perpezac-le-Blanc, wel ver van de route. Maar ik wordt weer teruggebracht en dat zal weer wennen zijn, want ik ga weer alleen verder. We hebben samen heerlijk gelopen.
Het landschap is intussen erg veranderd. Van een groen landschap met veel notenboomgaarden en licht glooiend hebben we de laatste dagen door wijngaarden en fruitboomgaarden gelopen in een vlakke omgeving.
Verschillende dagen hadden we gezelschap van Max een Amsterdammer en dat was erg gezellig. Max vond het heerlijk om voor ons te koken en dat smaakte erg goed. De omgeving blijft door de veranderingen van de landschappen erg mooi, zo loopt je langs de Dordogne in een groene omgeving, maar het wordt langzamerhand ook droger en meer geel. De zonnebloemen bloeien bijna en het graan is rijp. De afgelopen dagen is het zeer heet geweest en hebben we veel op asfalt gelopen. Dat is vermoeiend en slecht voor de schoenen. Ik heb dus al nieuwe schoenen moeten kopen. Gelukkig kon ik wel dezelfde schoenen kopen, want tijd om in te lopen is er niet.
De komende week ga ik richting Saint Jean Pied de Port vanwaar ik naar Spanje zal lopen. Dat wordt de volgende uitdaging en kan ik uitkijken naar de komst van Sjra en zus en zwager in Bilbao.
Dit was het weer.
Geniet van het voetbal en voor degenen die met vakantie gaat: geniet ervan.
Toos


  • 26 Juni 2014 - 23:27

    Dimphy:

    Hallo Toos,
    En weer gestaag een stuk verder! Wat een ontmoetingen heb je allemaal al niet gehad! Zo bijzonder om te lezen. Dus begin juli kom je al in Spanje aan. Ongelofelijk en dat allemaal op eigen kracht.
    Hier de laatste loodjes van het schooljaar, nog even flink aanpakken! En dan...
    Ik kan me voorstellen dat je ernaar uitkijkt Sjra weer te zien. Doe hem vooral heel veel groeten van mij. Hoewel: Sjra, jij leest dit ook: heel veel groetjes, haha!
    Buen camino,
    Dimphy.

  • 28 Juni 2014 - 13:31

    Jan V.kimmenade:

    Zoea te laeze luips ze dich de zool onger de sjoon oet.
    Det haet vàöl zweit gekostj.
    Ich waas ins noewsjieërig wie de aerpel en de kroeate der bie staen.

    Groetjes Jan en kitty

  • 28 Juni 2014 - 16:28

    Els:

    Lieve Toos,

    Zo weer een lekker stukje opgeschoten!!
    Succes met de nieuwe schoenen hoor en dat je ze maar tot het einde
    van je tocht kunt behouden. Maar het lijkt me wel fijn dat je dezelfde
    hebt kunnen kopen.

    Lijkt me mooi zo die wisselende landschappen en straks in Spanje zal het ook wel
    weer anders zijn.

    Heel veel lieve groetjes,
    Els



  • 28 Juni 2014 - 22:01

    Jan De Koning/ Gerda Breij:

    Beste Toos,

    We hebben met veel bewondering en plezier je reisverslagen gelezen.
    Goed te horen, vandaag ook van Sjra, dat het zo goed gaat!
    Verder nog een voorspoedige tocht toegewenst!

    Groetjes uit de Palestrinalaan.
    Jan en Gerda

  • 30 Juni 2014 - 10:35

    Bea:

    Hallo Toos,

    We volgen je op de voet hoor, wat een verhalen heb je en wat zullen wij bij thuiskomst luisteren naar je belevenissen. Hier gaat alles rustig zijn gangetje. Ik heb nu vakantie en we gaan er wat van maken. De raad is een echte uitdaging maar geeft ook weer energie.
    In de tuin is veel werk maar dat zal Sjra je ook wel verteld hebben. Ben benieuwd.

    Hartelijke groet Ben en Bea

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Perpezac-le-Blanc

Toos

Actief sinds 16 Maart 2014
Verslag gelezen: 450
Totaal aantal bezoekers 22888

Voorgaande reizen:

22 April 2014 - 15 Augustus 2014

Toos loopt naar Santiago

Landen bezocht: