Hospital das Seixas - Reisverslag uit Merlán, Spanje van Toos Kruytzer - WaarBenJij.nu Hospital das Seixas - Reisverslag uit Merlán, Spanje van Toos Kruytzer - WaarBenJij.nu

Hospital das Seixas

Door: Toos

Blijf op de hoogte en volg Toos

17 Augustus 2014 | Spanje, Merlán

Inmiddels loop ik alweer een paar dagen door Galicië. En het is prachtig weer. In de morgen hangt de mist als een witte deken over de heuvels en is het erg koud. Zodra de zon doorkomt, wordt het warm, maar omdat er een frisse wind waait is het aangenaam loopweer.
Vanuit Cadavo Baleira ben ik na een tocht van 30 km in Lugo aangekomen. De Romeinse muren die de oude stad omringen staan op de werelderfgoedlijst van UNESCO.
De oude binnenstad is erg mooi en gezellig. Met een groep mensen van diverse nationaliteiten hebben we de kathedraal bezocht die werkelijk prachtig is. Daarna hebben we geborreld op een terras en vervolgens zijn we naar een wijnbar gegaan. Fijn wanneer er insiders aanwezig zijn die de weg en de gelegenheden kennen. De volgende dag ging het weer verder naar San Roman da Retorta. Nauwelijks een gehucht maar wel twee herbergen. Ook hier was het weer erg gezellig want we waren weer met dezelfde groep en die werd alsmaar groter.
En nu ben ik in Hospital das Seixas. De etappes zijn gemakkelijk hoewel er vandaag nog pittig klimmen inzat. Galicië is groen en heuvelachtig. Inmiddels is mijn angst voor loslopende honden wel over. Vandaag moest ik een troep van 9 of 10 honden van groot tot klein trotseren. Zij gaven geen kik maar ik ook niet. Ook loop je voortdurend langs koeien en schapen die van de ene plek naar de andere verplaatst worden.
En zo komt er langzaam aan een einde aan deze lange tocht. Het plan is om a.s. woensdag in Santiago aan te komen. Sjra arriveert dinsdag avond laat.
Ik kijk er erg naar uit. Onderweg schiet er veel door me heen. Hoe zal het zijn om het dagelijkse leven weer op te pakken. Ik probeer alles open te houden want ik laat het maar op me af komen.
Hier laat ik het weer even bij.
Toos

  • 17 Augustus 2014 - 19:25

    Johan Van Loon:

    Hallo Toos.

    Het einde van je lange tocht nadert. Ik heb veel respect hoe jij de pelgrimstocht hebt gelopen.
    Petje af! Nu nog genieten van de laatste dagen. Ik hoop je binnenkort weer te zien en je verhalen te horen. Tot kort.

    Johan van Loon

  • 17 Augustus 2014 - 20:04

    Caroliene De Jongste:

    Hallo Toos,

    heel veel succes met de loodjes! Geniet er van en ach dat gewone leven dat komt vanzelf wel!

    Groetjes,

    Caroliene

  • 17 Augustus 2014 - 22:46

    Jan De Koning/ Gerda Breij:

    Beste Toos,

    We hebben je reisverslagen met heel veel plezier gevolgd.
    Geniet nog van je laatste wandeldagen!
    Tot ziens in de Palestrinalaan.

  • 18 Augustus 2014 - 12:02

    Marjo Schreurs:

    Succes met deze laatste loodjes!

  • 18 Augustus 2014 - 13:29

    Gineke:

    Top Toos. Van harte gefeliciteerd met het behalen van je doel. Ik neem namelijk aan dat als je dit leest je doel hebt behaald. Wat een voorrecht dat je dit hebt kunnen doel en geniet ervan. Veel succes met het leven dat gaat komen en dit zit toch maar mooi in je rugzak. Bedankt voor de leuke verhalen en ik weet ik nu al regelmatig aan je denken als wij wandelen. Je voetstappen zijn ons voorgegaan.
    Groeten Gineke

  • 18 Augustus 2014 - 15:16

    Maria Dijksra:

    Dag Toos,
    Je einddoel is in zicht maar ook al je mooie reisverslagen
    waarin je ons deelgenoot hebt gemaakt van al je belevenissen
    in al die maanden.Wij danken je daarvoor.
    Geniet nog, en blijf nog lang nagenieten samen met Sjra.
    Wij wensen jullie nog 'n paar gezellige dagen in Santiago d. C.
    en 'n veilige thuisreis.
    Groetjes, en wie weet tot binnenkort.David en Maria

  • 18 Augustus 2014 - 17:34

    Dimphy:

    Ha Toos, na een paar dagen op een camping zonder wifi zitten we nu in een restaurant met wifi. Dus meteen gekeken of er weer een verslag van jou is. Ik lees dat je dezelfde herbergen gekozen hebt. Die in As Seixas is heel mooi , vind je ook niet. Nu is het alweer maandag, dus nog 2 dagen te gaan. Heel bijzonder voor je dat je in Santiago aan gaat komen en natuurlijk dat je Sjra daar weer ziet. Ik loop in gedachten mee, zie de route voor me. Nog eenmaal buen camino en dan hele fijne dagen samen met Sjra. Heel veel groeten en veel plezier van Jos en mij. Dimphy


  • 18 Augustus 2014 - 21:38

    Els:

    Lieve Toos,

    Grandioos, grandioos nog maar een paar dagen!!
    En al bijna zie je Sjra!! En dan lekker samen een aantal dagen nog genieten onder
    de Spaanse zon.
    Maar eerst voor de dagen die nu komen nog heel veel dikke knuffels voor onderweg. En goede
    moed voor het laatste stuk!!

    Veel lieve groetjes!!!!
    Els

  • 19 Augustus 2014 - 10:39

    Gerrie:

    Hallo Toos,
    De laatste loopjes!!!!
    Tot ziens in Oosterhout!
    Jan en Gerrie

  • 20 Augustus 2014 - 08:55

    Ans Van Lokven:

    Hallo Toos

    Geweldig! Wat een prestatie!
    Geniet van de laatste dagen en denk maar even niet verder. Genoeg ervaringen en veel verhalen om te delen met iedereen.
    Ik hoop je snel weer te zien en spreken.

    Groetjes Ans van Lokven

  • 21 Augustus 2014 - 09:26

    Maria Dijkstra:

    TOOS, VAN HARTE GEFELICITEERD MET DEZE
    GEWELDIGE PRESTATIE!!! OOK NAMENS. DAVID
    JOOST, EVA, ANNEKE EN JAVIER. ( zijn in Ned)
    GROETJES OOK AAN SJRA. MARIA

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Toos

Actief sinds 16 Maart 2014
Verslag gelezen: 460
Totaal aantal bezoekers 22830

Voorgaande reizen:

22 April 2014 - 15 Augustus 2014

Toos loopt naar Santiago

Landen bezocht: