Voorbereiding - Reisverslag uit Oosterhout, Nederland van Toos Kruytzer - WaarBenJij.nu Voorbereiding - Reisverslag uit Oosterhout, Nederland van Toos Kruytzer - WaarBenJij.nu

Voorbereiding

Door: Toos

Blijf op de hoogte en volg Toos

11 April 2014 | Nederland, Oosterhout

Hallo mensen,

Het is bijna zover. Na de nodige voorbereidingen, wikken en vooral wegen begin ik op 22 april aan mijn voettocht naar Santiago de Compostela.
Gedurende de voorbereiding heb ik veel wandeltrajecten afgelegd in de mooie bosrijke omgeving van Oosterhout. Met- en zonder rugzak, met-en zonder tentje.
Uiteindelijk ga ik zonder tentje. Het meenemen van een tentje en slaapmatje is voor mij net iets te veel gewicht.

Omdat mij vaak gevraagd is of de tocht gevolgd kan worden, is hier deze weblog. Of ik regelmatig iets neerschrijf hangt af van diverse factoren: nl toegang tot internet, of ik er de energie voor heb en of er iets te schrijven is, Ik zal niet op reacties reageren, want dan ontstaat een verplichting. Wel hoop ik ze allemaal met zeer veel plezier te lezen en zullen ze mij helpen om door moeilijke momenten heen te loodsen.

De afstand van de door mij geplande route is ongeveer 2500 km lang.

Op 22 april a.s. start ik in Vessem bij pelgrimshoeve Kafarnaum op de Via Monastica. Deze route loopt onder anderen langs abdijen via Postel, Tongerlo en Dinant naar Rocroi.
In Rocroi ga ik over op de Via Campaniensis. Deze route loopt via Reims, Sézanne, Troyes naar Vezelay. Vezalay is een belangrijk knooppunt en voor velen een startpunt op de route naar Santiago.
Vanaf Vezelay vervolg ik de Via Lemovicensis. Deze route loopt via Nevers, Limoges, Périgueux naar Saint Jean Pied de Port.
In dit plaatsje vlakbij de Spaanse grens en de Pyreneën ben ik 4 jaar geleden de Camino Frances gestart. Dit wordt dus een weerzien.
Hier neem ik een verbindingsroute naar Irun aan de Costa Verde, waar de Camino del Norte start. Deze route loop ik via San Sebastian, Bilbao tot net voorbij Oviedo om daar de Camino Primitivo te nemen.
De Camino del Norte loopt langs de kust en door de bergen, met uitzicht op zee. Deze is pittig, maar adembenemend mooi. De Camino Primitivo loopt voornamelijk door de Asturische bergen en is zo mogelijk nog mooier en heftiger. Uiteindelijk hoop ik na ongeveer 4 maanden lopen gezond en wel in Santiago de Compostela aan te komen.

Ik ben mij bewust dat deze tocht een zeer grote uitdaging met hopenlijk veel mooie ontmoetingen wordt. Ik voel mij gelukkig helemaal gesteund door Sjra, die mij tijdens de tocht enkele keren zal opzoeken. Ook zal mijn loopmaatje Paula, in Frankrijk een stukje met me meelopen.

Hopelijk gaan jullie veel plezier beleven aan mijn ervaringen net als ik aan de reacties.

Veel hartelijke groeten en tot over enkele maanden.

  • 14 April 2014 - 19:42

    Cees En Marian Castelijns:

    Ziet er goed voorbereid uit Toos.
    We zullen je zeker volgen via je Weblog, en af en toe ook 'live' via Sjra.
    Een hele mooie reis gewenst met mooi weer, prettig gezelschap en geen blaren.

    groetjes Cees en Marian

  • 14 April 2014 - 20:29

    Judith Pieterse:

    Heel veel plezier en succes Toos. En ik ga je zeker volgen!
    Groetjes Judith.

  • 14 April 2014 - 21:04

    Bea En Ben:

    Hoi Toos,

    De tijd gaat nu wel snel, de laatste loodjes thuis en dan heel veel wandelplezier. Wij hebben er alle vertrouwen in en zullen je op de voet volgen als jij ons meeneemt.

  • 14 April 2014 - 21:16

    Jeffrey:

    Succes Toos en geniet ervan, wel weer terugkomen he!

    Groeten Jeffrey

  • 14 April 2014 - 21:41

    Marion Ban Rijswijk:

    Hallo Toos, ik wens je heel veel
    Wandelplezier en geniet ervan! Zie ik
    Je as woensdag nog bij scorpio? Lieve groet marion

  • 14 April 2014 - 21:55

    Babs:

    Wow Toos, veel bewondering voor je hoor! Ik wens je een geweldige wandeltocht, met mooie gezellige, uitdagende, volhoudende, blaarloze en leerzame momenten. Ik ga ervan meegenieten. Succes. Groetjes Babs

  • 14 April 2014 - 22:14

    Johan Van Loon:

    Beste Toos.

    Heel veel sterkte met de tocht naar Santiago. Ik ga je zeker volgen en hoop je over 4 maanden weer bij Scorpio te zien.

    Groetjes Johan

  • 15 April 2014 - 08:22

    Ton En Brigitte:

    toos , heel veel wandelplezier en hopen dat alles goed gaat

    groetjes ton en brigitte

  • 15 April 2014 - 09:10

    Bart:

    Hoi Toos,
    Heel veel fijne loopkilometers en hopelijk met veel mooi weer..en vele mooie ontmoetingen (met anderen en met jezelf :)-
    Have fun!!

  • 15 April 2014 - 09:12

    Rob Hemminga:

    toos,
    heel veel wandelplezier met veel leuke gesprekken en contacten onderweg
    en blijf gezond.

    groeten rob en diny

  • 15 April 2014 - 09:34

    Dimphy Van De Sande:

    Hallo Toos,
    En nu is het dan zover: je gaat!!! Super! Het wordt een geweldige levensverrijkende ervaring, dat weet ik zeker! En dat je je gesteund weet door Sjra, dat geeft kracht (weet ik uit eigen ervaring).
    Ik ga je zeker volgen, dat weet je wel, met warmte en met mijn eigen herinneringen.
    Toos, buen camino!!!

  • 15 April 2014 - 16:06

    Mieke :

    Eel veel loopplezier groetjes

  • 17 April 2014 - 15:46

    Peter Van Oost:

    Hallo Toos, waar begin je in Godsnaam aan. Ik wens je heel veel succes.

  • 17 April 2014 - 19:14

    Ted:

    Lieve Toos Ik wens je een goede reis, hartstikke goed van je! Ik zal je blijven volgen en je verhalen met plezier lezen. Fijn weekend nog even thuis voor jullie. Lieve groetjes Ted

  • 18 April 2014 - 09:55

    Linda Theelen:

    Dag Toos!
    Wat een fantastische uitdaging weer!
    Ik wens je veel succes en hoop dat je ook volop kunt/zult genieten van deze ervaring!
    Toi, toi, toi!
    Groeten,
    Linda

  • 18 April 2014 - 10:28

    Ilona Kanters:

    Toos, je hebt alles goed voorbereid lees ik En 4 maanden is een lange tijd maar ik ben er van overtuigd dat jij deze uitdaging aan kan.
    Alvast veel succes en geniet van al het moois wat je gaat zien en ervaren.
    Lieve groet, Ilona

  • 18 April 2014 - 10:43

    Gerardvan Der Wijst:

    Toos, dat is een hele afstand maar ik ben er van overtuigd dat jij deze uitdaging aan kan. Ik hoop dat het weer zoveel mogelijk meezit en dat je onderweg van alle grote en kleine dingen zult kunnen genieten (want dat hoort er ook bij). Veel sukses.
    Groet, Gerard

  • 18 April 2014 - 11:07

    Mariska Spelthan:

    Beste Toos,
    Wat ontzettend indrukwekkend! Heel stoer van je. Geniet vol op van je reis en alles wat er letterlijk en figuurlijk op je pad zal komen. Ik ga je zeker volgen! Heel veel plezier!
    Groetjes,
    Mariska

  • 18 April 2014 - 15:27

    José En Huub:

    Hoi Toos, Wat een uitdaging. Geniet van het wandelen
    Wij wensen je een weg met stilte en heel veel verhalen. BUEN CAMINO.
    Groetjes, José en Huub

  • 19 April 2014 - 20:36

    Bart Van Der Meijs:

    Hey Toos,

    Geweldig meid, weer een nieuwe uitdaging in je leven. Ik weet dat je het kan ;-) Ik ga je zeker volgen én motiveren tijdens je reis - Respect

    Geniet van je avontuur
    Groeten Bart

  • 19 April 2014 - 22:58

    Erik Partouns:

    Tante Toos, heel veel succes en geniet ervan!

  • 19 April 2014 - 23:14

    Jolanda Creemers-Kruijtzer:

    Hallo tante Toos,
    Wauw, wat een onderneming. Wij wensen U heel veel succes en kracht de komende maanden.
    Geniet van deze uitdaging. Knap hoor !!!
    Groetjes uit Itter.

  • 20 April 2014 - 09:47

    Frank En Leontine :

    Ha tante Toos , vul succes en plezeer toegewinstj ! Wat ein oetdaging. Wae blieve uch volgen, good luck ! Groete oet Rooy, Frank en Leontine.

  • 20 April 2014 - 19:40

    Marjo En Wim:

    Wauw tante Toos! Waat ein oetdaging. Wea hoaje dig vanoet Rooy inne gaate. Vûl wanjelplezeer en geniet dr van!

  • 20 April 2014 - 21:01

    Jan V. Kimmenade:

    loupe

    Achter zien naas aan loupe.

    Van hot noa haar loupe.

    Oppe tieen loupe.

    Zich de bein onger de vot oet loupe. Gr.Jan en kitty.

  • 21 April 2014 - 11:23

    Els Van Straten:

    Lieve Toos,
    Het is zover, je gaat vandaag starten. We hebben elkaar gisteren nog gesproken
    en ik hoop dat je veel MOED kunt blijven houden!!!!!!!!!
    Ik blijf je volgen en zal veel aan je denken!!
    Zal regelmatig een kaarsje voor je laten branden!!!
    Lieve groetjes Els

  • 21 April 2014 - 17:05

    Peet:

    De link gelukkig al snel gevonden en aangemeld. Met jouw vertrek over enkele uren zal er een begin gemaakt worden met de reis die in plaats van een droom nu echt werkelijkheid wordt. Ik wens je alle plezier en geluk en zal je op de goed voorbereide voetjes volgen.....

  • 21 April 2014 - 17:05

    Angele Schenaarts:

    hoi tante Toos
    vul succes met wanjele en geniet d'r van. we zulle ut volge via de blog.
    gr oet tungleder angele harry anne en stefan

  • 22 April 2014 - 00:06

    Dimphy Van De Sande:

    0.00 uur: het is 22 april! Buen Camino!
    Dimphy.

  • 22 April 2014 - 08:18

    Ankie Bosch:

    Hallo tante Toos,
    We wensen u heel veel succes en een mooie ervaring toe,
    Gr. Ankie Partouns

  • 22 April 2014 - 10:26

    Nicole Van Kimmenade:

    Hoi Toos,

    Pap heeft me je website doorgegeven. Erg leuk om te lezen en wat ontzettend gaaf dat je deze tocht gaat maken! Heel veel plezier en succes!!
    Groetjes, Nicole van Kimmenade

  • 22 April 2014 - 22:31

    Bea:

    De eerste dag zit er bijna op. Genieten maar.

    Hartelijke groeten de jonkies

  • 23 April 2014 - 16:06

    Brigit Van Den Bliek:

    Hoi Toos

    Je tweede dag zit er misschien kwa lopen al op en ben je misschien een beetje aan het relexen.
    Ik vindt het een hele prestatie die je weer gaat leveren maar het gaat je zeker lukken daar ben ik van overtuigd.
    Ik zal je volgen via je blog en wens je heel veel plezier en succes.

    Heel veel groetjes Brigit

  • 24 April 2014 - 13:18

    Rosilda Vanwijck-kruijtzer:

    Tante Toos,
    we wensen u vanuit Kessenich België heel veel succes met deze onderneming. Een hele uitdaging, maar zal zeker de moeite zijn. Heel veel voorspoed, fijn wandelweer, leuke ontmoetingen en unieke ervaringen!
    Grtjs, Jos - Rosilda - Wesley- Alicia

  • 24 April 2014 - 20:20

    Els:

    Lieve Toos,

    Je hebt een paar dagen achter de rug en ik ben stik benieuwd hoe het je
    verlopen is. Hier was het mooi weer en hoop van harte dat jij dat ook kunt zeggen.

    Lieve groetjes Els

  • 25 April 2014 - 12:51

    Yvonne Leeters:

    Hallo Tante Toos,
    Ik wens u een supertocht. In alle opzichten.
    Hopelijk een beetje fatsoenlijk weer, en veel goede moed!
    Groetjes Yvonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Oosterhout

Toos

Actief sinds 16 Maart 2014
Verslag gelezen: 1712
Totaal aantal bezoekers 22829

Voorgaande reizen:

22 April 2014 - 15 Augustus 2014

Toos loopt naar Santiago

Landen bezocht: